ログイン サインアップ
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

{"_buckets": {"deposit": "875e70b0-ba54-4685-9026-38a6f81f238f"}, "_deposit": {"id": "5609", "owners": [1], "pid": {"revision_id": 0, "type": "depid", "value": "5609"}, "status": "published"}, "_oai": {"id": "oai:nied-repo.bosai.go.jp:00005609", "sets": []}, "author_link": [], "item_10001_biblio_info_7": {"attribute_name": "書誌情報", "attribute_value_mlt": [{"bibliographicIssueDates": {"bibliographicIssueDate": "2017", "bibliographicIssueDateType": "Issued"}, "bibliographicIssueNumber": "3", "bibliographicPageEnd": "I_87", "bibliographicPageStart": "I_79", "bibliographicVolumeNumber": "73", "bibliographic_titles": [{"bibliographic_title": "土木学会論文集E1(舗装工学)", "bibliographic_titleLang": "ja"}, {"bibliographic_title": "Journal of Japan Society of Civil Engineers, Ser. E1 (Pavement Engineering)", "bibliographic_titleLang": "en"}]}]}, "item_10001_description_5": {"attribute_name": "抄録", "attribute_value_mlt": [{"subitem_description": "本研究では,スマートフォンで計測した自動車の上下加速度を用いて路面凹凸を評価する数理モデルを構築した.ロジスティック回帰分析とサポートベクトルマシンの2種類の機械学習手法に基づき,国際ラフネス指数(IRI)が12 mm/m以上の区間を抽出する数理モデルを構築することを目的とした.数理モデルの構築に使用していないデータを用いて,2種類の手法による数理モデルの判定精度を評価したところ,ロジスティック回帰分析の方が良好な結果を示した.さらに,路面不良区間が誤判定される原因として,スマートフォンで加速度を取得するときの車速が影響していることが分かった.", "subitem_description_language": "ja", "subitem_description_type": "Other"}, {"subitem_description": "\u0026nbsp;This study developed numerical models to evaluate road surface irregularity using vertical accelerations of a vehicle recorded by a smartphone. The purpose of this study is to detect road sections with an international roughness index (IRI) of 12 mm/m or above. To achieve the objective, the authors considered two kinds of machine learning methods: logistic regression analysis and support vector machine. The discrimination ability of road surface irregularity was evaluated, and the logistic regression model showed a better result.", "subitem_description_language": "en", "subitem_description_type": "Other"}]}, "item_10001_publisher_8": {"attribute_name": "出版者", "attribute_value_mlt": [{"subitem_publisher": "公益社団法人 土木学会", "subitem_publisher_language": "ja"}, {"subitem_publisher": "Japan Society of Civil Engineers", "subitem_publisher_language": "en"}]}, "item_10001_relation_14": {"attribute_name": "DOI", "attribute_value_mlt": [{"subitem_relation_type_id": {"subitem_relation_type_id_text": "10.2208/jscejpe.73.I_79"}}]}, "item_10001_source_id_9": {"attribute_name": "ISSN", "attribute_value_mlt": [{"subitem_source_identifier": "2185-6559", "subitem_source_identifier_type": "ISSN"}]}, "item_creator": {"attribute_name": "著者", "attribute_type": "creator", "attribute_value_mlt": [{"creatorNames": [{"creatorName": "河井 大地", "creatorNameLang": "ja"}, {"creatorName": "KAWAI Daichi", "creatorNameLang": "en"}]}, {"creatorNames": [{"creatorName": "丸山 喜久", "creatorNameLang": "ja"}, {"creatorName": "MARUYAMA Yoshihisa", "creatorNameLang": "en"}]}, {"creatorNames": [{"creatorName": "永田 茂", "creatorNameLang": "ja"}, {"creatorName": "NAGATA Shigeru", "creatorNameLang": "en"}]}]}, "item_language": {"attribute_name": "言語", "attribute_value_mlt": [{"subitem_language": "jpn"}]}, "item_title": "スマートフォンで計測した自動車の上下加速度を用いた舗装路面凹凸の評価", "item_titles": {"attribute_name": "タイトル", "attribute_value_mlt": [{"subitem_title": "スマートフォンで計測した自動車の上下加速度を用いた舗装路面凹凸の評価", "subitem_title_language": "ja"}, {"subitem_title": "EVALUATION OF PAVEMENT SURFACE IRREGULARITY USING VERTICAL ACCELERATIONS RECORDED BY A SMARTPHONE", "subitem_title_language": "en"}]}, "item_type_id": "40001", "owner": "1", "path": ["1670839190650"], "permalink_uri": "https://nied-repo.bosai.go.jp/records/5609", "pubdate": {"attribute_name": "PubDate", "attribute_value": "2023-03-30"}, "publish_date": "2023-03-30", "publish_status": "0", "recid": "5609", "relation": {}, "relation_version_is_last": true, "title": ["スマートフォンで計測した自動車の上下加速度を用いた舗装路面凹凸の評価"], "weko_shared_id": -1}
  1. 防災科研関係論文

スマートフォンで計測した自動車の上下加速度を用いた舗装路面凹凸の評価

https://nied-repo.bosai.go.jp/records/5609
https://nied-repo.bosai.go.jp/records/5609
e3544cd3-02c3-462e-82c4-dc89c77974e7
Item type researchmap(1)
公開日 2023-03-30
タイトル
言語 ja
タイトル スマートフォンで計測した自動車の上下加速度を用いた舗装路面凹凸の評価
タイトル
言語 en
タイトル EVALUATION OF PAVEMENT SURFACE IRREGULARITY USING VERTICAL ACCELERATIONS RECORDED BY A SMARTPHONE
言語
言語 jpn
著者 河井 大地

× 河井 大地

ja 河井 大地

en KAWAI Daichi

Search repository
丸山 喜久

× 丸山 喜久

ja 丸山 喜久

en MARUYAMA Yoshihisa

Search repository
永田 茂

× 永田 茂

ja 永田 茂

en NAGATA Shigeru

Search repository
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究では,スマートフォンで計測した自動車の上下加速度を用いて路面凹凸を評価する数理モデルを構築した.ロジスティック回帰分析とサポートベクトルマシンの2種類の機械学習手法に基づき,国際ラフネス指数(IRI)が12 mm/m以上の区間を抽出する数理モデルを構築することを目的とした.数理モデルの構築に使用していないデータを用いて,2種類の手法による数理モデルの判定精度を評価したところ,ロジスティック回帰分析の方が良好な結果を示した.さらに,路面不良区間が誤判定される原因として,スマートフォンで加速度を取得するときの車速が影響していることが分かった.
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述  This study developed numerical models to evaluate road surface irregularity using vertical accelerations of a vehicle recorded by a smartphone. The purpose of this study is to detect road sections with an international roughness index (IRI) of 12 mm/m or above. To achieve the objective, the authors considered two kinds of machine learning methods: logistic regression analysis and support vector machine. The discrimination ability of road surface irregularity was evaluated, and the logistic regression model showed a better result.
言語 en
書誌情報 ja : 土木学会論文集E1(舗装工学)
en : Journal of Japan Society of Civil Engineers, Ser. E1 (Pavement Engineering)

巻 73, 号 3, p. I_79-I_87, 発行日 2017
出版者
言語 ja
出版者 公益社団法人 土木学会
出版者
言語 en
出版者 Japan Society of Civil Engineers
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2185-6559
DOI
関連識別子 10.2208/jscejpe.73.I_79
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-03-31 02:36:15.637332
Show All versions

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3

Change consent settings


Powered by WEKO3

Change consent settings